Igor Bareš - Pavel

Igor Bareš, Theodora Remundová


Rodák z Olomouce se nejdřív přihlásil na střední zemědělsko-technickou školu, obor chovatelství. Když však na brigádě v ZOO zjistil, že mezi ošetřováním žiraf a provozem kravína není zásadní rozdíl, začal uvažovat o dalším studiu. Na JAMU se naštěstí dostal hned na první pokus. Už během školy dostal nabídku vystupovat na půl úvazku v Divadle bratří Mrštíků. Tam získal v letech 1989-91 svoje první stálé angažmá a poté přešel do činohry Mahenova divadla. Z lákavé nabídky přestoupit do Národního divadla v Praze, kterou po výkonu v Dostojevského Běsech učinil Igorovi Ivan Rajmont, sešlo v roce 1993 z prozaického důvodu: Igor tehdy v Praze nesehnal bydlení. Rozhodnutí zůstat v Brně však nikdy nelitoval - už proto, že tu za deset let svého působení odehrál spoustu výtečných představení. Z jeho nejlepších divadelních kreací připomeňme třeba Raskolnikova (Zločin a trest), za něhož byl v roce 1997 nominován na cenu Thálie nebo Hamleta, za kterého získal nominaci na Cenu Alfréda Radoka. Před kamerou se Igor Bareš objevil například v tv seriálech (ČETNICKÉ HUMORESKY, MARTIN TOMSA) a hrál také v televizním filmu KRUTÉ PROMĚNY (1993), kde vytvořil zajímavou figuru náboženského fanatika. Posledně jmenovaný titul režíroval Zdeněk Kaloč, s nímž Igor pravidelně spolupracuje také na své domovské brněnské scéně. Tam si ostatně pro Igora přijela i Alice Nellis a nabídla mu jeho první velkou filmovou roli. Igor se této příležitosti chopil s naprostou suverenitou a ve své jemně odstíněné úloze dobráckého Pavla dokázal, že do českého filmu zkrátka patří.